Rituximab/Mabthera håravfall

  • Författare
    Inlägg
  • #10341

    Hej! Undrar om det är någon mer som upplever att man har börjat att tappa hår sen start av rituximab/mabthera?

  • #10342

    Ja, Jag tappade mycket hår.

  • #10343

    Fick min första dos i januari, har tappat extremt mycket hår sedan dess…

  • #10344

    Jag fick också första dosen i januari och tappar jättemycket hår efter det. Någon som vet om det avtar? Får ny dos nu i juli.

  • #10345

    Fick min 2a dos i april och upplever att jag tappat en del hår, är det vanligt att man gör de av medicinen

    • #10346

      När jag slutade med Mabtera så växte håret ut igen. men det blev torrt och krusigt som man hade bränt det.

  • #10351

    Jag tappade mer än vanligt efter de första 2-3 omgångarna, men inte numera. Kanske är håret lite tunnare nu än innan, men inte märkbart.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

En sida för dig som är ung och har Multipel Skleros.