Tack för allas svar. Precis som ovanstående så fick även jag till svar från MS-sköterska att försäkringskassan inte accepterar förebyggande sjukpenning. Detta pga att jag endast får 2 infusioner/år.
Jag har löst det med min chef genom att göra administrativt arbete under pågående infusion men tycker faktiskt inte att det ska behöva vara så….