Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 441 till 450 (av 717 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • Qbert
    Keymaster
    Post count: 738
    som svar till: Akuten och ms #7205

    Jag har åkt in till akuten ett fåtal gånger pga bedömning av eventuella skov under tider då min klinik varit stängd. Jag har alltid blivit tagen på allvar och blivit prioriterad. Om du har en MS-diagnos och misstänker ett nytt skov så bör du kolla upp set så fort det bara går! På så vis hinner du förhoppningsvis parera skadan i tid.

    Men… det är ju alltid en svår balansgång att veta om det man känner är skäl nog att åka in. Jag brukar köra på “better safe than sorry”-approachen och hellre åka in en gång för mycket än en gång för lite. Känner jag av något nytt som kan vara MS-relaterat, ja då åker jag in på direkten.

    Qbert
    Keymaster
    Post count: 738

    Jag tror att man skall vända sig till Haga Närakut: https://www.1177.se/Hitta-vard/Stockholm/Kontakt/Narakut-Haga/

    “…vuxna och barn i alla åldrar få hjälp med akuta sjukdomar och olycksfall som inte är livshotande”

    Qbert
    Keymaster
    Post count: 738

    Tror att det är en kombination av flera saker. Att för mycket kontrastvätska över för lång tid kan vara skadligt, att det tar längre tid och att det i de flesta fall räcker att köra utan.

    Jag är i alla fall glad att jag slipper MR-hjärna + rygg med kontrastvätska. Tog lång kång tid. Nu kör jag bara hjärna utan kontrast.

    Qbert
    Keymaster
    Post count: 738
    som svar till: Fika med alla #7159

    Har fyllt på listan. Nu är vi 20! 😀

    Qbert
    Keymaster
    Post count: 738

    Hej Nathalie, varmt välkommen hit!

    Finns en hel del fint här: https://ungmedms.com/2018/06/ny-med-ms/

    Qbert
    Keymaster
    Post count: 738
    som svar till: Fika med alla #7113

    Har uppdaterat listan med nya namn. Kul att vi blir så många!

    Qbert
    Keymaster
    Post count: 738

    Jag har läst att det är 3 gånger högre risk att drabbas av ytterligare en autoimmun sjukdom när man väl har fått en.

    Kanske kan vara värt att läsa: https://ungmedms.com/2018/08/livsstilsrad-for-dig-med-ms/

    Qbert
    Keymaster
    Post count: 738
    som svar till: Fika med alla #7072

    👍 La till dig i listan!

    Qbert
    Keymaster
    Post count: 738
    som svar till: Fika med alla #7068

    Tror inte namn är nödvändigt. 🙂 Skrev lite snabbt ihop en lista på alla intresserade enligt tråden:

    @marinkovic.laura9708@gmail.com

    @Bellabella


    @Tottie


    @NewVersion


    @Qbert


    @linneastenberg


    @linand


    @IAMA


    @Pajen


    @Gurkmeja


    @Imni


    @kami


    @Josse


    @blomman


    @katja


    @petra90


    @miss_rosed


    @Melimel


    @klahen


    @anna-louisa

    Kanske (om helg):

    @jeanettel

    Så vi är hela 20 pers, än så länge, om alla kan komma! Kul! 😀

    Qbert
    Keymaster
    Post count: 738
    som svar till: Fika med alla #7050

    Angående plats så har jag själv inga preferenser. Men om ni har svårt att hitta en bra plats kan vi troligen låna Neuro Stockholms lokal på Fatbursgatan vid södra station. Men… det kommer vara en del jobb (som jag gladeligen gör), men då behöver vi vara säkra på att vi faktiskt blir några stycken.

    Ska bli kul att ses!

Visar 10 inlägg - 441 till 450 (av 717 totalt)