Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
som svar till: Akuten och ms #7205
Jag har åkt in till akuten ett fåtal gånger pga bedömning av eventuella skov under tider då min klinik varit stängd. Jag har alltid blivit tagen på allvar och blivit prioriterad. Om du har en MS-diagnos och misstänker ett nytt skov så bör du kolla upp set så fort det bara går! På så vis hinner du förhoppningsvis parera skadan i tid.
Men… det är ju alltid en svår balansgång att veta om det man känner är skäl nog att åka in. Jag brukar köra på “better safe than sorry”-approachen och hellre åka in en gång för mycket än en gång för lite. Känner jag av något nytt som kan vara MS-relaterat, ja då åker jag in på direkten.
som svar till: Akutmottagning Stockholm? #7161Jag tror att man skall vända sig till Haga Närakut: https://www.1177.se/Hitta-vard/Stockholm/Kontakt/Narakut-Haga/
“…vuxna och barn i alla åldrar få hjälp med akuta sjukdomar och olycksfall som inte är livshotande”
som svar till: MR-undersökning utan kontrast #7160Tror att det är en kombination av flera saker. Att för mycket kontrastvätska över för lång tid kan vara skadligt, att det tar längre tid och att det i de flesta fall räcker att köra utan.
Jag är i alla fall glad att jag slipper MR-hjärna + rygg med kontrastvätska. Tog lång kång tid. Nu kör jag bara hjärna utan kontrast.
som svar till: Fika med alla #7159Har fyllt på listan. Nu är vi 20! 😀
som svar till: Ny här och vill presentera mig #7130Hej Nathalie, varmt välkommen hit!
Finns en hel del fint här: https://ungmedms.com/2018/06/ny-med-ms/
som svar till: Fika med alla #7113Har uppdaterat listan med nya namn. Kul att vi blir så många!
som svar till: Reumatism efter ms diagnos #7082Jag har läst att det är 3 gånger högre risk att drabbas av ytterligare en autoimmun sjukdom när man väl har fått en.
Kanske kan vara värt att läsa: https://ungmedms.com/2018/08/livsstilsrad-for-dig-med-ms/
som svar till: Fika med alla #7072👍 La till dig i listan!
som svar till: Fika med alla #7068Tror inte namn är nödvändigt. 🙂 Skrev lite snabbt ihop en lista på alla intresserade enligt tråden:
@marinkovic.laura9708@gmail.com
@Bellabella
@Tottie
@NewVersion
@Qbert
@linneastenberg
@linand
@IAMA
@Pajen
@Gurkmeja
@Imni
@kami
@Josse
@blomman
@katja
@petra90
@miss_rosed
@Melimel
@klahen
@anna-louisaKanske (om helg):
@jeanettelSå vi är hela 20 pers, än så länge, om alla kan komma! Kul! 😀
som svar till: Fika med alla #7050Angående plats så har jag själv inga preferenser. Men om ni har svårt att hitta en bra plats kan vi troligen låna Neuro Stockholms lokal på Fatbursgatan vid södra station. Men… det kommer vara en del jobb (som jag gladeligen gör), men då behöver vi vara säkra på att vi faktiskt blir några stycken.
Ska bli kul att ses!
-
FörfattareInlägg


