Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
som svar till: Skov eller pseudoskov? #8037
Jag upplevde att alla mina gamla symptom kom tillbaka på max efter den första Mabthera-infusionen. Det höll i sig i fåtalet veckor efteråt. Efterföljande tillfällen kände jag inget större.
Men om du känner av nya symptom också så är det en annan sak. Jag tycker att du skall höra av dig oavsett. Delvis för att de får biverkningsinformation kring mabtheran som är värdefull och delvis för att du får en professionell bedömning. Av erfarenhet så är det alltid bättre att höra av sig en gång för mycket än en gång för lite.
Hej @Lojylha!
Jag vill tipsa om vår sida för de som precis har fått diagnosen: https://ungmedms.com/ny
Välkommen hit till oss!som svar till: Träff på kafé i Malmö 28/4 #7975Hej @SaraS!
Fint initiativ! Det finns ett gäng i södra sverige som vill träffas. Om du skriver i denna tråd så går det ut mail till alla dom: https://ungmedms.com/topic/hur-manga-fran-skane-ar-vi/som svar till: Blodprovsvar B-lymfocyter cd20? #7974Detta är min hobby-tolkning:
Om det bara står B-lymfocyter så borde det vara ett övergripande värde för alla B-celler. Mabthera trycker ner en specifik typ och hur bra det går kan man mäta genom att titta på förekomsten av CD19 eller CD20. Mätvärdena för dom skall vara, (enligt Albert https://ungmedms.com/2019/02/svar-om-p-piller-mabthera-dos-pml-pa-ocrevus-forhastad-diagnos-tandlakartid/) under detektiongränsen (<0,01). Då fungerar Mabtheran som den ska.Hoppas det var till någon hjälp...
som svar till: Träff på café i Stockholm 28/4 #7934Hej och tack själva allihopa!
Detta måste vi göra om. Hoppas ni kommer den 26 maj och att ännu fler hakar på traditionen.
som svar till: Träff på café i Stockholm 28/4 #7921Det återstår att se. Ingen föranmälan behövs.
Hoppas vi blir många 🙂Hej! Det startades två mabtheratrådar på kort tid, båda med rubriken “mabthera”.
Sätter ihop dom och hänvisar även till den enorma mabthera-tråden som finns här:
https://ungmedms.com/topic/nan-som-tar-mabthera/Vänligen,
Qbert (Admin)som svar till: Träff på café i Stockholm 28/4 #7863Jag kommer! Försöker vara lite tidig för att paxa plats.
som svar till: Fika med alla #7840Sådärja! Nu finns ett anslag uppe om den 28/4!
https://ungmedms.com/topic/traff-pa-cafe-i-stockholm-284/ -
FörfattareInlägg


