Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
som svar till: Byta/skaffa ny försäkring EFTER MS-diagnos? #9028
Det här är något jag varit nyfiken på också. Någon som vet vad man skall leta efter?
Man vill ju inte skicka in en massa ansökningar och hälsoprövningar bara för att få tillbaka ett nej. Tror att det är många som får upp ögonen för att det kan vara bra att ha en försäkring efter att man har fått sin diagnos. Klart att man inte kan få ersättning för en diagnos man redan har fått. Men, det är ju mycket annat som kan dyka upp i livet i övrigt där det kan vara bra att ha en försäkring.
som svar till: Småbarnsförälder och höst #9017Har själv småbarn och förstår er situation. Det känns som om jag går och bär på en konstant förkylning under hela vinterhalvåret. Den ena går bara över i nästa och sen toppas det med nån magsjuka här och där.
Vad jag har förstått så är det just feber man tittar på. Jag har varit lite tveksam några gånger inför infusioner, med halsont och hosta mm. Men då jag inte har haft feber så har det ansetts vara ok.
Infusionen kan man väl rent teoretiskt skjuta upp tills dess att kroppen börjar återbilda B-cellerna som Mabtheran trycker ner. När det sker verkar variera från person till person och bland annat bero på hur många infusioner man har fått.
som svar till: Hur lång tid fick ni vänta på MR? #8950Grattis!
som svar till: Muskelryckningar(!) #8944Håller helt med. Ring och peta. Det viktigaste är att du får träffa neurolog asap.
Lycka till!
Mina symptom (känselbortfall och synrubbningar) påverkas rätt olika av temperatur. När det är kallt ser jag tex bättre men får sämre känsel i delar av händerna.
som svar till: Brister i vården? Behöver dina erfarenheter! #8862Jag har också upplevt stora problem med remisser på Huddinge. Vid ett tillfälle fick jag ringa och påminna 3 gånger innan en remiss till slut blev skriven. 😐
som svar till: Inflammationen #8834Håller helt med @Maxoanna. Det är jättebra att äta bättre, träna och ta hand om sin kropp. Gör gärna det!
Jag skulle dock hålla mig långt borta från Medical Medium! Drog en snabb googling på Anthony Williams och hittade bland annat detta på wikipedia: “…offers medical and health advice based on alleged communication with a spirit from the future.”!?! https://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_William
Det betyder inte att allt han säger är dåligt. Det betyder bara att man inte kan lita på det han påstår.
som svar till: Inflammationen #8826Hej!
Vad jag vet så kan man, beroende på en mängd faktorer, återhämta sig helt utan att det syns. Precis som med ett vanligt sår. Det måste inte lämna ett ärr.Vad det gäller kost etc finns mycket att läsa här: https://ungmedms.com/2018/08/livsstilsrad-for-dig-med-ms/
som svar till: Livsförsäkring #8819Jag tycker att det är konstigt att man inte kan få teckna livsförsäkring som MS-patient. Vore en sak om det var en sjukdom som förkortade livet. Men det gör ju inte MS.
-
FörfattareInlägg


